Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.



 
AccueilDernières imagesS'enregistrerRaid PlannerConnexion
Rancor Team - SWTOR
5.5 Rancor10
Tank :
Tank : Ev'avg2
Tank : Piair
DPS : Khalessa
DPS : Xikivio
DPS : Chouchenn
DPS : Fyro
DPS : Mandy
Heal : Darktof
Heal : Jagas
Heal : Taiga
-45%
Le deal à ne pas rater :
WHIRLPOOL OWFC3C26X – Lave-vaisselle pose libre 14 couverts – ...
339 € 622 €
Voir le deal

 

 5.5

Aller en bas 
+3
Arthengo
Findra
Evangelynne
7 participants
AuteurMessage
Evangelynne
Y'a pas qu'Isidon qui peut flooder le forum !
Y'a pas qu'Isidon qui peut flooder le forum !
Evangelynne


Messages : 1296
Date d'inscription : 11/07/2014
Age : 44
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : avant-garde

5.5 Empty
MessageSujet: 5.5   5.5 Icon_minitimeMar 19 Sep - 16:08

http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=9414095#edit9414095

Citation :
Citation :
Dear developers,

I know you had a lot of trouble the past couple of weeks due to certain weather issues and problems,and I hope everything worked out after all for the team.

So on to pressing matters:
1.Any news on how the Roadmap will pan out the following month/months?
2.Any news on the pending 5.5 update? We thought it will come out in September.
3.Any news on more class balancing?
4.Any news on returning companions? Some of us are eagerly waiting for certain companions.

If you give us a little hints on these notions,it would be great,cuz we are impatient to hear something. You were rather silent lately,which is understandable due to unforseen issues. Please let us know in a brief post,what is the direction.

Thank you!

Provide you with updates, I can!

  1. The roadmap is still in progress. We have been shuffling some things around with respect to 5.5 and 5.6 and we need that to settle before we can let you know exactly what is coming and when.
  2. It was our plan to put out Game Update 5.5 in late September but we have made the decision to move it into early October (currently 10/10). We did this to allow us more time to focus in on quality for our Game Updates to avoid some of the issues we had with 5.4.
  3. Class balance is still planned for 5.5. I expect I will start putting out those details starting next week.
  4. We know returning Companions is something there is great interest in. As soon as we have an announcement on any Companions coming back in a Game Update, you will be the first to know!


-eric

Ce qu'il faut à ce jeu pour rassurer tout le monde et que des joueurs reviennent, c'est évidemment ENFIN savoir quel(s) compagnon(s) vont revenir !! Bah oui, quoi d'autre ?? Putain ça fait des mois que je ne pense qu'à ça.

Bon sinon, pour le "reste", ils sont en train de décider ce qui va être dans la 5.5 ou la 5.6, mais faut encore du temps car ça devait être pour septembre (euh, c'était pas pour l'été à la base? Ah mais je suis con, l'été c'est jusqu'au 21 septembre, my bad) mais finalement ça sera pour "début" octobre, le 10 (ouais bah évidemment jusqu'au 14 du mois c'est le début avec eux). Mais s'ils sont pas prêts ça sera pour l'automne peut-être (donc le 21 décembre bien sûr)??

Bref, y'a rien à voir, circulez, allez jouer ailleurs en attendant qu'ils "testent tout" et que ça soit "mieux que l'inter-serveur".
Revenir en haut Aller en bas
Findra
Leader Battlefront 2
Leader Battlefront 2
Findra


Messages : 2590
Date d'inscription : 29/11/2012
Age : 30
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : Senti

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeMar 19 Sep - 17:35

lol!  Ils ne changeront jamais  lol!
Revenir en haut Aller en bas
Arthengo
Je poste des messages, toi tu sais pas !
Je poste des messages, toi tu sais pas !
Arthengo


Messages : 133
Date d'inscription : 28/01/2016
Age : 25
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : gardien

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeSam 23 Sep - 17:20

Evangelynne a écrit:
Bref, y'a rien à voir, circulez, allez jouer ailleurs en attendant qu'ils "testent tout" et que ça soit "mieux que l'inter-serveur".

J'ai pas pu m'empecher de rire un bon coup Razz
Revenir en haut Aller en bas
Fyro
J'ai criblé le forum de messages !
J'ai criblé le forum de messages !



Messages : 359
Date d'inscription : 03/11/2015
Age : 39
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeSam 23 Sep - 19:50

Citation :
Marauder
Annihilation

   Reduced Deadly Saber’s damage by 6%
   Juyo Mastery now gives bleed effects an additional 1% critical hit chance per stack of Juyo Form, down from 2%,
   The temporary bleed damage bonus applied by Annihilate due to the Devious Wounds passive has been reduced from 5% to 3%


Sentinel
Watchman

   Reduced Overload Saber’s damage by 6%
   Juyo Mastery now gives burn effects an additional 1% critical hit chance per stack of Juyo Form, down from 2%,
   The temporary burn damage bonus applied by Merciless Slash due to the Smoldering Burns passive has been reduced from 5% to 3%
mur
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeSam 23 Sep - 23:50

c’est triste, déjà que y'a pas grand chose qui arrive mais en plus les mecs qui n'ont pas grand chose a dire, te lâchent une info tous les XXXX jours.... et voila les infos... Sad
Revenir en haut Aller en bas
Fyro
J'ai criblé le forum de messages !
J'ai criblé le forum de messages !



Messages : 359
Date d'inscription : 03/11/2015
Age : 39
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeMar 26 Sep - 19:30

Citation :
Sorcerer
Lightning

Fixed a bug where Forked Darkness and Forked Lightning’s secondary attacks weren’t doing 25% of the original ability’s damage
Reduced Reverberating Force’s critical damage bonus from 10% to 5%
Convulsing Currents now gives Shock a 35% damage increase when the enemy is affected by Crushing Darkness, up from 20%


Sage
Telekinetics

Fixed a bug where Mental Momentum and Telekinetic Momentum’s secondary attacks weren’t doing 25% of the original ability’s damage
Reduced Reverberation’s critical damage bonus from 10% to 5%
Magnifying Vibrations now gives Project a 35% damage increase when the enemy is affected by Mind Crush, up from 20%



Citation :
Assassin
Deception

Reduced the damage done by Ball Lightning by 5.15%
Amped Voltage no longer increases the damage of Discharge, but retains the rest of its effects
Dominating Slashes no longer increases the damage of Assassinate and the damage bonus it gives to Lacerate and Voltaic Slash has been reduced from 10% to 5%
Reduced the critical damage bonus given to Discharge and Ball Lightning by Crackling Blasts from 10% to 5%
Reduced the low-health damage bonus given by Sith Executioner from 5% to 3%


Shadow
Infiltration

Reduced the damage done by Psychokinetic Blast by 5.15%
Fracturing Force no longer increases the damage of Force Breach, but retains the rest of its effects
Prevailing Strikes no longer increases the damage of Spinning Slash Strike and the damage bonus it gives to Whirling Blow and Clairvoyant Strike has been reduced from 10% to 5%
Reduced the critical damage bonus given to Force Breach and Psychokinetic Blast by Deep Impact from 10% to 5%
Reduced the low-health damage bonus given by Judgement from 5% to 3%
mur
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeMar 26 Sep - 19:48

c'est chouette, je viens de remettre mon ombre à niveau ..
Revenir en haut Aller en bas
Fyro
J'ai criblé le forum de messages !
J'ai criblé le forum de messages !



Messages : 359
Date d'inscription : 03/11/2015
Age : 39
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeJeu 28 Sep - 19:38

Citation :
Mercenary
Bodyguard

   Healing Scan now heals for 6.45% less
   Progressive Scan now heals for 7% less
   The heal-over-time provided by Proactive Medicine is now 50% less effective, but its armor-increasing effect remains unchanged
   The healing bonus given to Emergency Scan and Rapid Scan by Empowered Scans is now 3%
   The healing bonus given to Kolto Missile, Kolto Pods, and Progressive Scan by Peacekeeper is now 3%
   The critical healing bonus given by Warden is now 5%
   Bodyguard (the passive skill) now increases the healing each charge of Kolto shell does by 3%


Commando
Combat Medic

   Advanced Medical Probe now heals for 6.45% less
   Successive Treatment now heals for 7% less
   The heal-over-time provided by Preventative Medicine is now 50% less effective, but its armor-increasing effect remains unchanged
   The healing bonus given to Bacta Infusion and Medical Probe by Field Medicine is now 3%
   The healing bonus given to Kolto Bomb, Kolto Pods, and Successive Treatment by Frontline Medic is now 3%
   The critical healing bonus given by Potent Medicine is now 5%
   Probe Medic now increases the healing each charge of Trauma Probe does by 3%





Citation :
Operative

   Kolto Infusion no longer applies a heal over time; instead, the initial heal now heals for 44.51% more
   Curative Agent now changes Kolto Infusion back to its heal over time version, and the rest of Curative Agent’s effects are unchanged

Medicine

   Each tick of Recuperative Nanotech now heals for 12% less
   The critical chance bonus given to Diagnostic Scan by Prognosis: Critical is now 10%
   Accomplished Doctor no longer affects Surgical Probe, and the critical healing bonus it grants to Kolto Injection and Kolto Infusion is now 10%, while its other effect remains unchanged
   Medical Therapy no longer increases the healing done by periodic effects, but its other effects remain unchanged
   Durable Meds no longer increases the healing done by each tick of Recuperative Nanotech, but still increases its duration
   Surgical Precision no longer increases the healing done by Surgical Probe, but its other effects remain unchanged
   The chance of getting a Tactical Advantage from a Kolto Waves, Kolto Probe, or Recuperative Nanotech tick granted by Medical Engineering is now 10%


Scoundrel

   Kolto Pack no longer applies a heal over time; instead, the initial heal now heals for 44.51% more
   Sly Surrender now changes Kolto Pack back to its heal over time version, and the rest of Sly Surrender’s effects are unchanged

Sawbones

   Each tick of Kolto Cloud now heals for 12% less
   The critical chance bonus given to Diagnostic Scan by Prognosis: Critical is now 10%
   Accomplished Sawbones no longer affects Emergency Medpac, and the critical healing bonus it grants to Underworld Medicine and Kolto Pack is now 10%, while its other effect remains unchanged
   Homegrown Pharmacology no longer increases the healing done by periodic effects, but its other effects remain unchanged
   Puissant Poultices no longer increases the healing done by each tick of Kolto Cloud, but still increases its duration
   Emergent Emergencies no longer increases the healing done by Emergency Medpac, but its other effects remain unchanged
   The chance of getting an Upper Hand from a Kolto Waves, Slow-release Medpac, or Kolto Cloud tick granted by Medpac Mastery is now 10%
mur
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeJeu 28 Sep - 20:27

et hop le nerf du malfrat et du commando
Revenir en haut Aller en bas
Khalessa
Leader SWTOR
Leader SWTOR
Khalessa


Messages : 2636
Date d'inscription : 29/11/2012
Age : 30
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : ombre

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeVen 29 Sep - 11:36

Pour moi le truc qui fait le plus mal : " The chance of getting an Upper Hand from a Kolto Waves, Slow-release Medpac, or Kolto Cloud tick granted by Medpac Mastery is now 10%"
Déjà que dès que tu fais 3 sorts mono t'es oom alors avec ça + le nerf diagnostic : bye la regen (et le dps en opé).
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeVen 29 Sep - 12:28

putain... Sad
Revenir en haut Aller en bas
Bento
Intendant forum
Intendant forum
Bento


Messages : 1294
Date d'inscription : 22/12/2013
Age : 39
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeVen 29 Sep - 13:36

Putain, tous ces nerfs, ça me donne vraiment envie de continuer mon abonnement...
Revenir en haut Aller en bas
Findra
Leader Battlefront 2
Leader Battlefront 2
Findra


Messages : 2590
Date d'inscription : 29/11/2012
Age : 30
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : Senti

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeVen 29 Sep - 17:31

S'ils up l'érudit télékinésie, je reviens ^^
Revenir en haut Aller en bas
Khalessa
Leader SWTOR
Leader SWTOR
Khalessa


Messages : 2636
Date d'inscription : 29/11/2012
Age : 30
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : ombre

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeVen 29 Sep - 19:21

Bah il le up en fait ^^

Sage
Telekinetics

  • Fixed a bug where Mental Momentum and Telekinetic Momentum’s secondary attacks weren’t doing 25% of the original ability’s damage
  • Reduced Reverberation’s critical damage bonus from 10% to 5%
  • Magnifying Vibrations now gives Project a 35% damage increase when the enemy is affected by Mind Crush, up from 20%


DevNotes: To bring the Lightning Sorcerer / Telekinetics Sage to their DPS target, we reduced the critical damage bonus given from Reverberating Force / Reverberation by 5% and increased the damage dealt by Shock / Project while Crushing Darkness / Mind Crush is on the target. We also fixed a bug where the secondary attacks from Forked Darkness / Mental Momentum and Forked Lightning / Telekinetic Momentum were not properly calculating their damage. These changes leveled out their damage more consistently and brought them to their target DPS.
Revenir en haut Aller en bas
Findra
Leader Battlefront 2
Leader Battlefront 2
Findra


Messages : 2590
Date d'inscription : 29/11/2012
Age : 30
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : Senti

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeVen 29 Sep - 20:44

Ah
Revenir en haut Aller en bas
Fyro
J'ai criblé le forum de messages !
J'ai criblé le forum de messages !



Messages : 359
Date d'inscription : 03/11/2015
Age : 39
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeMar 10 Oct - 19:28

Patchnotes
je vous conseille l'anglais, parce que le français, c'est pas trop ça ... genre il vous faut accomplir des succès pour pour avoir le rang commandement 300

Citation :
Quand l'événement Obscurité vs Lumière est remporté par un camp, la victoire dure désormais 18 heures (au lieu d'une heure).
lol ... ça sera toujours le même côté qui va gagner lol!

Citation :
Le combat log serait corrigé !

Citation :
L'emplacement de caisse de commandement qui avait auparavant une chance de ne conférer que des plans a été modifié. Cet emplacement a désormais une chance de conférer des plans, des boosts d'EXP de commandement, des consommables d'EXP de commandement, des Grands cubes de hasard et des modifications d'équipement de Commandement galactique. Les chances que cet emplacement soit présent dans une caisse de commandement ont été largement augmentées.



Et toujours rien pour le reset de l'alignement sur le secteur X ... bientôt 1an !
Revenir en haut Aller en bas
Evangelynne
Y'a pas qu'Isidon qui peut flooder le forum !
Y'a pas qu'Isidon qui peut flooder le forum !
Evangelynne


Messages : 1296
Date d'inscription : 11/07/2014
Age : 44
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : : avant-garde

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeJeu 12 Oct - 9:26

C'est quoi le truc avec les compo non-assemblé? Il faut avoir la pièce 242 pour l'échanger contre du 248? C'est le blindage dans la "coquille" vide, ou juste la coquille vide qu'il faut? C'est normal que, au vendeur, même avec la coquille vide (ou remplie avec blindage) ça ne montre pas que je la possède (bug?) si je n'ai pas assez de compo?


PS
Y'en a combien comme moi qui n'ont jamais gardé leurs coquilles/blindage 242 quand ils ont reçus du 244/246 ? Boulet dtc triste
Revenir en haut Aller en bas
Kissaki
J'ai criblé le forum de messages !
J'ai criblé le forum de messages !
Kissaki


Messages : 287
Date d'inscription : 09/06/2015
Age : 48
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeJeu 12 Oct - 10:40

Yop, 

Quand j'ai essayé d'enlever 1 blindage 242 d'une pièce de set, le prix affiché pour l'opération était de 75k+. Inutile de dire que ça m'a refroidi direct parce qu'une pièce entière a deslot coûterai entre 150 et 225k. Sur tout un stuff ça coute presque 1.5M. 

Du coup j'ai rien deslot et j'ai acheté tout les emplacements d'apparence pour 250k. 

Je suppose que les devs sont partis du postulats que vu les prix affichés les gens allait choisir de garder les pièces tel quel et que la pose de nouvelles amélio leur coûterai moins chers à l'upgrade de stuff.
Revenir en haut Aller en bas
Bento
Intendant forum
Intendant forum
Bento


Messages : 1294
Date d'inscription : 22/12/2013
Age : 39
Masculin
Feuille de personnage
Classe du main : :

5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitimeJeu 12 Oct - 15:33

Ils ont juste fumés sur le prix.

Franchement, ils savent plus quoi faire pour emmerder le joueur...
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





5.5 Empty
MessageSujet: Re: 5.5   5.5 Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
5.5
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: Star wars the old republic :: Actus SWTOR-
Sauter vers: